Alla inlägg under februari 2009

Av Elin - 5 februari 2009 20:11

Ikvall kan man pa Moma i downtown ga pa ett konstprojekt dar man arbetat med ratad fallfrukt. Man ska helt sonika gora drinkar med den. Vem sa att konst skulle vara komplicerat och svart att forsta?

Av Elin - 5 februari 2009 20:10

Inser nu att lejonet hette Christian, vilket jag naturligtvis ser som en hyllning till dagens fodelsedagsgris Christian, aka Krokodilen.

Av Elin - 5 februari 2009 19:58

Idag har jag inget sarskilt att beratta. Har skrivit 2 midterms, ska pa spanska konversations grej och Amnesty mote ikvall. Kunde inte forsta varfor jag inte kunde somna igar och insag vid 4 att jag druckit 3 enorma burkar med energidryck. Nar blev jag san som drack energidryck liksom?

Anyway. Jag tipsar om det har sjukt gulliga klippet fran Youtube istallet som gor mig sa happy happy och som far mig att vilja sadla om till lejontamjare!


http://www.youtube.com/watch?v=HjWtRYaxmWM

(Verkar visst fungera sadar att lanka men, mor & far, ni har val lart er copy pasta till adressfonstret? Heter det sa?)

Av Elin - 4 februari 2009 22:14

Jag har just insett att det finns ett mycket enkelt satt att bli av med pluggangest, trotthet och annat trams. Man slutar helt enkelt och mycket abrupt dricka kaffe i 3 veckor och sen dricker man hipp som happ en stor kopp svart kaffe pa onsdagsformiddagen. Nu ar jag helt speedad och sjukt glad! Min teaterlarare (som ar sjukt passive aggressive) skallde ut mig infor hela klassen idag for att jag inte gjorde ratt i en scen och jag hade inte ens vett att tycka att det var pinsamt. Jag bara skrattade. Nu blir det Tom Ka pa thaistallet dar jag ater lunch varje dag. Jag gillar rutiner.

Av Elin - 3 februari 2009 23:59

Lite har och var pa campusets bibliotek kan man se lustiga figurer cirkulera runt. De ser ut som din average uteliggare med trasiga, smutsiga klader, langt har och skagg och mycket packning. Det kan aven handa att det saknas bade 3 och 4 tander. Saken ar dock den att de alltid sitter vid datorerna med sjukt mycket bocker, mappar och papper och jobbar med avancerad forskning av nagot slag. De loser framtidens energiproblem, konstruerar maskiner och tolkar romaner och allt med en outomlig energi! De pratar med allt och alla och vill garna hogljutt beratta om sin forskning och de fullkomligt ALSKAR tjejer. Jag tanker mig att de pa 70-talet var lovande ljushuvuden med all potential i varlden, men som rakade bli lite for drogliberala...Hur som helst, de flesta har verkar stora sig pa dem, men jag tycker de ar hur skona som helst och ser dem som ett valkommet inslag i den annars sa homogena miljon dar alla ar 19-ariga asiater i pyamasbyxor och flipflops som pratar mobil. Jag ar helt klart pa de smarta lodisarnas sida.

Av Elin - 3 februari 2009 08:03

Ännu en fantastisk söndag! Jag hoppas på att det blir en vana, men två i rad kanske inte räcker för det? Igår var det dags för Superbowl och jag och Alex körde Mean Machine (inte att förväxlas med Suger Paw) upp till OC för att möta upp Calle och Nicole och deras vänner. Vi tog oss från Playa Circle till Newport, och fick till Alex stora glädje ta den lilla bilfärjan, hem till Trevor och Leann. Och sen bockades det bara av från listan av trevliga grejer. Strålande sol, altan med högtalare och TV, öl och mimosas, cykeltur längst med boardwalken, grillning, chips, neonblå muffins med tuffa ringar och vadslagning. Grabbarna spelade beachvolleyboll och töserna åt kakor. Och ja, det kollades på amerikansk fotboll också. Tyvärr insåg jag först när det var 15 minuter kvar av matchen att det faktiskt var sjukt spännande och att det är ganska kul att kolla på football. Such a Johnny-come-lately! Tyvärr vann inte vårt lag, dvs de som jag helt enkelt bestämt mig för att heja på för att de andra sa att man skulle det, men jag och Aleksander vann dock fina pengar på vadslagningen! Gött att casha in på sitt stora sportintresse. Mot kvällen tog vi cyklarna och drog och spelade biljard och dart. Ingen extremcykling som förra söndagen den här gången, men vi smet inom en tatuerare och förundrades över att någon förra veckan hade tatuerat in Christofer Walkens ansikte på kroppen...varför liksom? Mor och far behöver inte oroa sig, vi gick därifrån utan ingrepp från tatuerarens sida, men vem vet...Kareoke blev det inte heller till allas besvikelse.

Nåväl, Nicole körde oss säkert hem till Aliso Viejo igen där jag och Ingo körde en halvtimmes aggressiv lek innan det var dags att sova. Söndagarna i California är så mycket roligare än I Sverige, that´s for sure!

Lite bilder läggs upp där man kan se oss götta oss på altanen, och även en där jag imiterar Kid Rock i en hatt.

Av Elin - 3 februari 2009 03:49

Sag precis att lille asiatiske killen bredvid mig har pa biblioteket sitter och grater i sin kemibok. Jag maste sluta gnalla. Eller bli hans van sa att vi kan gnalla tillsammans.

Av Elin - 3 februari 2009 03:45

Nar vi anda ar inne pa angest och oro - lite av min specialitet -  vad ska jag gora i sommar nar jag kommer hem? Jag har funderingar, men ingen av dem ar optimala pa nagot satt eller ens bra och klockan tickar. Eller kanske framfor allt, hur blir jag cool och tanker att det loser sig?

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards