Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Elin - 10 februari 2009 06:55

I lördags tryckte jag och Elin in oss i Suger Paw Paw Dilly Bob och stack upp till LA, där Jia generöst erbjudit oss boende.

Kvällen inleddes med middag på Jias farbrors restaurang, där jag fick äta min älskade ånka. Sedan åkte vi till en vernissage i Chinatown och drack gratis öl och tittade på konst-film. Vi träffade en äldre, NÅGOT blonderad svenska med stora solglasögon inomhus som trodde att vi nog kände igen henne då hon enligt henne själv var mycket känd i Sverige. Elin spelade snällt med och låtsades mycket imponerad, men vi vet fortfarande inte vem hon var.

Vi åkte vidare mot födelsedagfest hos en av Jias kompisar, där det blev mycket dans och gött häng.

Natten avslutades med en hemlig svartklubb där man var tvungen att ha lösenord för att komma in - jag ÄLSKAR sånt! Klubben hade liveband, lustiga gungor man kunde sitta i och var allmänt cool så jag var happy happy.

På söndagen åkte vi först och åt Dim Sum till brunch i Chinatown - mycket gott! Jag hade aldrig ätit det innan och tyckte det var skoj med damerna som gick runt med vagnar med mat inne på restaurangen och att man fick små stämplar på sin nota. Billigt och gött. Det enda som var räligt vad boba - dryck med små geléaktiga risklumpar i. Nån måtta får det vara och jag drar min gräns vid att lägga gummibears i glassen.

Jag och Elin åkte sen upp till the Getty Centre där ingen av oss varit förut. Mycket spännande konst (om än inte modern nog för mig) och fantastisk utsikt, så vi var nöjda. Vi drog ner till san Diego igen och jag var tråkig och sov. Sorry Elin.

Nu är det måndag igen och full storm i San Diego. Vår gata var med på tv-nyheterna idag då den var så översvämmad att den fick stängas av. Mycket spännande. För övrigt växer det svart mögel i våra fönster. Det är LITE fuktigt här, men jag väljer att se det som något positivt och ett tecken på att det verkligen är exotiskt och tropiskt här.

Va?

Av Elin - 10 februari 2009 06:52

Kan någon förklara för mig hur jag i snart 24 års tid har lyckats sova relativt gott UTAN att ha sovit i den här sängen? Hur har jag kunnat sova i en säng utan vita strutsfjäderplymer? Va? Hur? Va?


Av Elin - 10 februari 2009 06:51

I FEEL PRETTY, OH SO PRETTY!

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards