Alla inlägg under maj 2009

PS

Av Elin - 30 maj 2009 21:37

Idag tar vi förresten en trip dpwn memory lane och lyssnar UTESLUTANDE på Jamie T och Ben Lees:s "Pop queen". Får mig att vilja sporta en fejk burberrykeps.


Men more importantly så grattar vi Pär som så duktigt traskat halvvägs till 50 år!

Av Elin - 30 maj 2009 21:27

Avslutade fredagen med att se Frost/Nixon. Mycket mycket bra! Hittade även en smörkrydda man ska ha på sina popcoen i affären - uppfinnsingsrikedomen i det här landet är amazing!


Idag är det regnigt ute och jag ligger i sängen och filar lite på ett skolarbete. Är på ett strålande humör, eller snarare ett sånt där "åh vad jag älskar alla som jag känner" humör. Så brukar jag tänka när jag inser hur länge sen det är jag träffat fmilj och loved ones at home - tänk så lyckligt lottad jag är som har så många fina människor att sakna. En den del har inga att sakna alls.


Så här gullig och blödig har ni aldrig sett mig förrut va?


Nu ska jag trotsa regnet och köra den sedvanliga cykelturen. Ikväll blir det disco och imorgon blir det Seaworld så det finns ingen som helst anledning för det goda humöret att avta.

Av Elin - 30 maj 2009 00:27

Nej, det ar inte titeln pa en Sandra Bullock film. Det ar antalet dagar tills jag lamnar detta gudsforgatna land for att aka till ett gudsforgatet Sverige. Det ar sa lite att jag inte ens kan prata om det. Det ar inte OK.

Jag och Frida ar for ovrigt sa in tune! Jag messade henne imorse och skrev att jag ville flytta utomlands snart igen och undrade om hon hade nagra ideer. I mitt huvud var jag helt installd pa Kapstaden och 2 minuter senare far jag svar fran den lilla gulliga babisen i Sverige att hon skulle kunna tanka sig Afrika. Great minds think alike, my friends.


Igar stod det en man pa campus med skylten "Give me 5 seconds and I'll prove to you that God exists." Jag vet fortfarande inte varfor jag inte gick fram till honom.  Kanske for att jag inte ens ville odsla ynka 5 sekunder pa honom. Nagra andra pro-life aktivister hade satt upp stora bilder med doda foster och blod och gegga. Jag tanker att om man nu ar emot abort sa ar det val bara att lata bli att ha en? De flesta av dem var dock man vilket jag tycker ar mycket intressant, da fa kvinnor nagonsin har forsokt styra och stalla over mannens kroppar. Vi misstanker att de photoshoppar sina bilder ocksa. De hade satt upp en tidslinje dar man far folja ett foster i sin utveckling och seriously, de har INTE utvecklat ogon och fingrar nar de ar 3 veckor gamla.

Nagot annat intressant som hander pa campus ar trappan vid Price center. En MYCKET aggressiv fagel vaktar sitt bo och attackerar alla som gar i trappan. De har satt uppvarningsskyltar, men en del valjer andock att se doden i vitogat och walk the walk of danger, vilket innebar att det en bit bort alltid sitter typ 50 personer och foljer med i spanningen. Fageln ar helt galen! Actionfilm in real life.


Idag gick vi pa vernissage pa campus. Medioker konst (nu ar jag snall), men goda ostar, och jag hade aldrig kunnat gora det battre sjalv sa jag domer ingen.


Nu kryper jag ner i min hala igen. Det ar livet pa en pinne dar nere - inga fonster, ingen ventilation, bara rader av glamiga studenter framfor datorskarmar och knattret av fingrar mot tangentbord. Det ar iallafall varmt och skont och igar kom jag in i nagot av en spurt och skrev for glatta livet. Jag har mina moments ibland. 

Av Elin - 29 maj 2009 03:03

Nej, jag nadde inte mitt mal med skrivandet igar, men nar klockan var 00.00 tyckte jag att  det fick vara nog iallafall.Begav mig precis ner i min hala och ska forsoka igen. Killen bredvid mig sover djupt over sina kemibocker och jag hoppas att det inte smittar.


Idag ar det torsdag och kallt som i en igloo i San Diego. Jag ar inte OK med det. 


Gjorde ett test pa internet och kommer bli 93 ar gammal. Jag tycker det ar alldeles for lite - hade raknat med 100 minst sa att jag far ett grattiskort fran kungen.


Jaha, namen da satter jag val igang nu da. Kul kul. 

Sal

Av Elin - 27 maj 2009 22:05

Jag holl pa att paddla in i en sal imorse nar jag surfade! Sag en mork skugga i vattnet kanske en halvmeter fran bradan och trodde att det antingen var en haj eller ett manniskolik. Ville do av skrack, men da sticker salen upp sitt lilla huvud och tittar pa mig och var sa gullig gullig gullig! Sen lag vi dar och glodde pa varandra.


Lustigt att du skulle namna "Dodgravarens dotter" i din kommentar Anna, for det ar precis den jag laser just nu och jag tycker den ar fantastisk! Mork och deprimerande - absolut -men samtidigt extremt valskriven och varfor vill skulle man bara vilja lasa om glada saker och lyckliga slut?   Man kan inte blunda for den bistra verklighet vi lever i.


Idag ar jag hard mot mig sjalv. Idag ar jag som den dar munken i "Da Vinci-koden" som har ett skarp med taggar kring laret som han drar at for att pina sig sjalv. Idag far jag inte lamna campus forran jag skrivit 5 sidor var pa mina arbeten. Kan bli intressant att se hur latmasken a k a Elin Thomasdotter  hanterar detta. 

Av Elin - 27 maj 2009 08:51

I´m not a political fighter and I don´t even have a cigarette lighter,

but I want to see that fire.

I just want to see that fire.


Detta var min presentationstext på Lunarstorm (kommer ni ihåg Lunarstorm?) för många år sedan, men min kärlek till Jens is still going strong. Han var så fin, så fin ikväll och vi var de enda som dansade, men det gör ingenting.


Annars älskar jag mest Joyce Carol Oates just nu.


Det är bråda dagar nu. 60 sidor ska lämnas in till på torsdag (har noll nu), men det enda jag riktigt oroar mig för är att vi ska skriva en egen låt (musik och text!) till att framföra i klassen på torsdag. Jag som inte spelar några instrument måste sjunga in på min egen telefonsvarare för att komma ihåg det när jag kommer på en melodi. Det tricket har jag snott från Per Gessle som tydligen gjorde så innan han blev rik och big in Japan. Blir det kris tar jag en låt av nån svensk artist och sätter min egen engelska text och ljuger och säger att jag kom på den. Texten har jag redan skrivit och den handlar såklart om någon, but I´ll never tell you who it is.

Av Elin - 26 maj 2009 21:34

Nja, inte riktigt. Aleksander surfade igar och jag lag som en tont och plaskade pa min lilla boogieboard och kom ingenstans. Forsokte surfa pa Aleks lilla lilla brada, men ar man vad vid en brada the size of Finlandsfarjan ar det svart att hitta balansen. Det positiva var dock att det var sa varmt i vattnet att man kunde bada utan vatdrakt i sakert 10 minuter! Nu ska det badas varje dag mina vanner. No mercy.


Sag ju min forsta hela amerikanska fotbolls-match (Superbowl) tidigar i varas och igar tyckte jag att jag var mogen att ge mig in pa basketen. Jag och Aleks laddade med chips och lask pa redigt svennebanan-maner och jag forsokte vara intresserad - vilket faktiskt inte var sa svart, aven om jag mest satt och googlade den morklockige Pau Gasol for att se var han bor och om han ar singel. Tyvarr spelade Lakers som en pase notter och mitt sportintresse kommer nog laggas pa is...iallfall tills fotbolls-VM da jag tar mitt ansvar i Sveriges hejarklack.


Om 10 minuter har jag uppvisning pa Singing for Actors. Har lock for bada oronen vilket innebar att jag skriker nar jag pratar...vill inte ens tanka pa hur det blir nar jag sjunger....hehehe. Stackars klasskamrater. Men det kan dom ha om dom envisas med att sjunga latar ur Lilla Sjojungfrun och Aladinn hela tiden.


Ikvall ar det Jens Lekman konsert har pa The Loft pa campus och vi ska ha "picnic" i Jias studio innan. Picnincar utomhus ar liksom inte sa kul har, jag menar rosevinet kan man ju glomma - inte ens en kall folkol far man roa sig med. Lund har sina fordelar. Jag ar laddad infor konserten.


Satt upp inatt och tittade pa 5 avsnitt pa raken av "30 Rock" pa nbc:s hemsida. Jag ar ju alltid sist med allt, jag vet, men det har ar saaa kul! Mum and dad, kanske kan detta bli var nya "Desperate Housewifes" i sommar?

Av Elin - 26 maj 2009 01:05

Omeed har en rökmaskin hemma hos sig. Det luktar mellanstadie-disko.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards