Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

29 dagar

Av Elin - 30 maj 2009 00:27

Nej, det ar inte titeln pa en Sandra Bullock film. Det ar antalet dagar tills jag lamnar detta gudsforgatna land for att aka till ett gudsforgatet Sverige. Det ar sa lite att jag inte ens kan prata om det. Det ar inte OK.

Jag och Frida ar for ovrigt sa in tune! Jag messade henne imorse och skrev att jag ville flytta utomlands snart igen och undrade om hon hade nagra ideer. I mitt huvud var jag helt installd pa Kapstaden och 2 minuter senare far jag svar fran den lilla gulliga babisen i Sverige att hon skulle kunna tanka sig Afrika. Great minds think alike, my friends.


Igar stod det en man pa campus med skylten "Give me 5 seconds and I'll prove to you that God exists." Jag vet fortfarande inte varfor jag inte gick fram till honom.  Kanske for att jag inte ens ville odsla ynka 5 sekunder pa honom. Nagra andra pro-life aktivister hade satt upp stora bilder med doda foster och blod och gegga. Jag tanker att om man nu ar emot abort sa ar det val bara att lata bli att ha en? De flesta av dem var dock man vilket jag tycker ar mycket intressant, da fa kvinnor nagonsin har forsokt styra och stalla over mannens kroppar. Vi misstanker att de photoshoppar sina bilder ocksa. De hade satt upp en tidslinje dar man far folja ett foster i sin utveckling och seriously, de har INTE utvecklat ogon och fingrar nar de ar 3 veckor gamla.

Nagot annat intressant som hander pa campus ar trappan vid Price center. En MYCKET aggressiv fagel vaktar sitt bo och attackerar alla som gar i trappan. De har satt uppvarningsskyltar, men en del valjer andock att se doden i vitogat och walk the walk of danger, vilket innebar att det en bit bort alltid sitter typ 50 personer och foljer med i spanningen. Fageln ar helt galen! Actionfilm in real life.


Idag gick vi pa vernissage pa campus. Medioker konst (nu ar jag snall), men goda ostar, och jag hade aldrig kunnat gora det battre sjalv sa jag domer ingen.


Nu kryper jag ner i min hala igen. Det ar livet pa en pinne dar nere - inga fonster, ingen ventilation, bara rader av glamiga studenter framfor datorskarmar och knattret av fingrar mot tangentbord. Det ar iallafall varmt och skont och igar kom jag in i nagot av en spurt och skrev for glatta livet. Jag har mina moments ibland. 

 
 
Ingen bild

thomas

30 maj 2009 07:50

Spännade med fågeln. Du kan inte låna en kamera o fota lägga in på Youtube eller... Vad är det för sorts fågel undrar näsvis Thomas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2009 17:22

This time it´s for real. Jag flyttar tillbaka till bloggagratis.se. Som iofs nu också heter bloggplatsen.se men ni fattar ändå va?   Nu finns jag alltså på   fullrullemedsnulle.bloggplatsen.se   Som vanligt handlar det om mig, och som van...

Av Elin - 6 juli 2009 21:03

Jag lämnar den här bloggen och sticker till:   fullrullemedsnulle.blogspot.com   Come along kids, let´s go to:   fullrullemedsnulle.blogspot.com ...

Av Elin - 6 juli 2009 20:34

   http://open.spotify.com/artist/3oDbviiivRWhXwIE8hxkVV  

Av Elin - 6 juli 2009 20:11

I fell in love with a baby.

Av Elin - 3 juli 2009 20:58

- Gå och gräv ner dig Grand Canyon, Skåne är det vackraste som finns. Platt, precis som jag vill ha det, och med böljande fält. Hjärtat brister på en. - Algblomning gör mig ingenting, jag kan bada i timmar ändå nere i det sydskånska vattnet. Varmt oc...

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards