Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Elin - 7 maj 2009 00:38

Midtermen igar gick bra och jag och Elin drog och handlade massor med mat (har inte gjort det sedan dackefejden, det har varit snabbnudlar som gallt) och trodde att vi skulle komma hem snabbt efter det. Men man ska aldrig vara kaxig, mina vanner, det har jag lart mig. Pa motorvagen overhettar Sugar Paw igen och det ar gamla vanliga scenariot med rok ur motorhuven och sen ar vi fast dar langst med vagkanten. Ironisk att alla killar i bilar tutar och skrattar och att den enda som fragor om vi behover hjalp ar en medelalders dam. De goda nyheterna ar att towingen var lite billigare den har gangen och att VI FICK SITTA I SUGAR NAR HAN BLEV TOWAD UPPE PA FLAKET! Vi kande oss som kungar och latsades att det var en Hummer vi korde. Tydligen ar det radiatorn som ar trasig den har gangen (eller lurar alla mekaniker oss?) och nu ska det laggas ut annu mer pengar pa den dar skitungen till bil. Vi funderade pa att laga honom och sen salja honom innan nat mer hinner ga sonder, men problemet ar att man ar totalt hjalplos i San Diego utan bil. Det tar ca 3 timmar att ta sig nagonstans med buss, och aven om jag gillar att cykla, sa vill jag inte gora det pa motorvagen.

Det som irriterar mig mest ar var kompisar kopte billiga riktiga skitbilar nar de kom hit och ingen av dem har haft nagra problem. Suger paw var relativt dyr och anda beter han sig som en riktig skitstovel. Vi som till och med skamde bort honom med ett oljabyte for ett tag sen. Vill inte tanka pa hur mycket pengar vi lagt ut pa den ormen till bil. 


Kul lasning for er liksom.


Roligare ar att det igar var Cinco de Mayo och efter att Jia var en angel och hamtade oss hos mekanikern sa akte vi till Airport Lounge och hade det gott. Bade mat och dryck var snorbilligt pga hogtidligheterna sa vi drack margaritas och at carne asada burritos. Fran namnet kan man kanske gissa att stallet ligger nara flygplatsen...vilket marks med tanke pa att taket ar oppet och att det var tioende minut kommer ett flygplan pa vag mot landing ca 50 m fran ens huvud. Efter ett tag vanjer man sig vid oljudet och borjar tycka att det ar coolt. Personalen ar kladd som piloter eller flygvardinnor och pa vaggarna projiceras arty filmer. Motte senare upp Marni pa The Alehouse i PB men nar fyllenivan pa de andra i baren borjade leda till att tjejerna visade brosten och killarna borjade slass sa drog vi hemat.


Idag surfade vi och jag var ON FIRE! Eller ja. Typ. Nu ar det plugg tills 8 ikvall och sen funderar jag pa att gora potatismos for det ar som att mata sin sjal med lycka. 

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards