Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Cowboys

Av Elin - 27 april 2009 07:13

Ja, det gick ju sådär med plugget för plötsligt ropar Alex att det finns en rodeo en halvtimme bort och att showen början kl 14! Vi kastar oss in i bilen och letar upp en radiokanal som bara spelar countrymusik för att komma i rätt stämning. En man sjöng med sorgsen stämma om hur kvinnan i hans drömmar "is looking out the window of her SUV". Väldigt roligt.

Mitt ute i en håla, närmaste bestämt Lakeside, var det stor rodeo med bullriding, och barells och allt vad det hette. Det var som om cirkusen kommit till stan. Jag var typ den enda som inte hade cowboyhatt och den enda kvinnan som inte hade enormt tuperat och permanentat hår. Männen hade wranglerjeans och ALLA hade cowboyboots. Det var truly amazing. Miss Rodeo var där och red runt i glittrig skjorta (till och med hennes häst hade glittrig päls) och lite för mycket läppstift och Alex fick highfiva med henne. Vi utrrustade oss med budweiser, nachos, varm korv och popcorn och njöt av showen. Väldigt väldigt roligt och väldigt stererotypt amerikanskt. Speakern avslutade showen med att be Gud "bless America", men jag var mest imponerad av att där faktiskt fanns riktiga cowboys och hur otroligt skickliga de var med sina hästar.

Vi kom hem dammiga och brända och nu sitter jag och försöker läsa om platsers inverkan på människor. Rodeon hade en bra inverkan på mig.

 
 
Ingen bild

Calle

27 april 2009 20:58

ar det "cows the size of schnauzers" jag skadar pa bilden?!

 
Anna

Anna

29 april 2009 11:03

Jag kan ju inte låta bli att kommentera detta inlägg... (för övrigt vill jag säga att din blogg är totally fantastisk!) Visst får en massa cabbajsare på samma ställe att känna sig lite som en minoritet? Typ som en tönt för att man är såååå annorlunda...
Kram från Gonkan

http://skallabacken.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2009 17:22

This time it´s for real. Jag flyttar tillbaka till bloggagratis.se. Som iofs nu också heter bloggplatsen.se men ni fattar ändå va?   Nu finns jag alltså på   fullrullemedsnulle.bloggplatsen.se   Som vanligt handlar det om mig, och som van...

Av Elin - 6 juli 2009 21:03

Jag lämnar den här bloggen och sticker till:   fullrullemedsnulle.blogspot.com   Come along kids, let´s go to:   fullrullemedsnulle.blogspot.com ...

Av Elin - 6 juli 2009 20:34

   http://open.spotify.com/artist/3oDbviiivRWhXwIE8hxkVV  

Av Elin - 6 juli 2009 20:11

I fell in love with a baby.

Av Elin - 3 juli 2009 20:58

- Gå och gräv ner dig Grand Canyon, Skåne är det vackraste som finns. Platt, precis som jag vill ha det, och med böljande fält. Hjärtat brister på en. - Algblomning gör mig ingenting, jag kan bada i timmar ändå nere i det sydskånska vattnet. Varmt oc...

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards