Alla inlägg den 3 april 2009

Av Elin - 3 april 2009 10:24

Ännu en ypperlig dag. Att vara jag är lite som att åka bergodalbana - ena sekunden en framtidsångest mörk som natten, nästa glad som en lärka för att jag såg en gullig katt på gatan eller hörde en bra låt på radion eller kom till insikten om att de säljer popcorn i strut på campus. När jag går mellan klassrummen och har bråttom lyssnar jag på Dexy´s Midnight Runners´s "Come on Eileen" och tänker att de sjunger om mig och jag vill bara hjula eller nåt för att jag är så happy.

Idag satt jag som ett litet ljus längst fram på föreläsningarna och min hand gick som en skottspole upp och ner och jag skulle svara på ALLA frågorna. Jag höll långa utläggningar och monologer (som vanligt på hemsk engelska, som alltid när jag ska prata in public) och var mycket filosofisk och ganska smart.

Väl hemma åt jag min nya favoritmat (snabbnudlar blandade med en burk tonfisk och en sked gräddfil) och Alex lärde mig spela Uno. Såklart var jag en jävel på det och piskade alla i  min närhet.

Sen åkte vi till Thursday Night at the Museum som är något dom har på the Museum of Modern Art downtown en gång i månaden. Gratis inträde, band som spelar, bar och happening. Idag var temat "fortune" och vi åt fortune cookies, blev spådda, fick vika saker i papper och fick skriva vykort till oss själva som museet kommer posta om tre månader. Väldigt kul och en massa folk! Efter det åkte vi till Starlight, som är ett schysst ställe och vi åt pommes och jag var således nöjd. Jag kallas ju ändå Snull de Pomme av en anledning. Nu ska jag sova. När jag var yngre och hade seriösa sömnproblem sa min kloka syster till mig att jag inte ska tänka på riktiga saker som faktiskt rör mig, utan att jag ska fantisera om sånt som inte är på riktigt för då somnar jag lättare. Hon hade säkert rätt (som så ofta) och nuförtiden somnar jag på 3 sekunder men ibland undrar jag om det inte vore bättre för mig själv om jag faktiskt tänkte på vad jag vill, vad jag kan göra för andra etc. och inte bara inredde herrgårdar på skånska landbygden och små slott i Cornwall eller bestämde vad jag ska ha på mig när jag tar hem hela skiten i Melodifestivivalen eller vad jag ska säga när jag vinner en Oscar eller hur mitt första cd-omslag ska se ut. Jag har iallafall en livlig fantasi- ingen ska komma och säga något annat!

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards