Alla inlägg den 9 april 2009

Av Elin - 9 april 2009 21:27

Om det ar nagonting jag hoppas ta med mig harifran hem sa ar det smapratandet med framlingar och att man ofta ar...trevligare. Nufortiden nar jag halsar pa nagon sitter "Nice to meet you" sa inprantat att jag inte behover tanka pa att saga det langre. Och visserligen kan jag ibland tycka att the yankee doodles ibland pratar lite for lange och lite for detaljerat om saker som verkligen inte beror mig (mannen pa bussen som hade en granne som hade en dotter som laste till jurist, pa tal om att jag studerar arbetsratt. Eller kvinnan pa Ralphs vars mormor var fran Norge och att hon dar arbetade som sommerska och sa en lang utlaggning om hur man lagger upp en fall.) Men anda. Jag gillar att prata nonsen med framlingar. Jag tycker inte angre att det ar konstigt. Kommer jag att vara freaket som gar runt i Lund och smapratar med mannen som valjer applen bredvid mig pa Malmborgs? Kommer jag att vara den stlriga som stoppar upp kon med mina fragor till tjejen i garderoben pa nationen vad hon tycker om amnet hon pluggar och vad hon vill bli nar hon ar klar? Jag hoppas verkligen det, men misstanker att jag snabbt kommer att dras in i tystnaden i Sverige. Och "Trevligt att traffas" klingar inte lika bra som "Nice to meet you." Det kommer inte lika naturligt.

Av Elin - 9 april 2009 01:50

*Idag fick jag två paket på posten; ett med kurslitteratur om ledarskap, alltså inget att bli upphetsad över. (Intressant är att jag i en sociologikurs tidigare i höstas skrev en uppsats som kritiserade ledarskapskurser, och nu läser jag en själv. Första föreläsningen visar vår professor en bild på Sara Palin som ett exempel på en bra ledare...well well well). Det andra paketet var fint och jag satt i solen och var happy happy.


*Idag upptäckte vi att det finns en jacuzzi på skolan. Jag skämtar inte. Som man får använda när man vill. Jag kände det som att jag dött och gone to heaven.


* Igår såg vi "Seven pounds" och jag lovar, jag kräks om jag måste se en enda film till där Will Smith spelar en skön och god snubbe. Jag är så över det. Är han rädd att osympatiska roller ska få folk att gilla honom mindre? Well, jag gillar ändå inte honom.


*Min kompis Marnie gav min Harry Potter-böckerna i födelsedagspresent, efter att hon förfärat hört att jag inte läst dem eller sett filmerna. Hon är det sötaste som finns, men jag fasthåller att de är barnböcker. Nu läser jag dem ändå, mest för allmänbildningens skull, men vill man läsa bra barnböcker tycker jag att man ska läsa Roald Dahls böcker istället, särskilt "James och jättepersikan", som är hur bra som helst.


*Nu ska jag läsa Focault. Min professor i den kursen (Sociology of Place and Space - sjukt kul och intressant om man är intresserad av arkitektur och städer) är hur gullig som helst i neonrosa Vans, tweedbyxor och smal slips. Sen vill jag hyra 30 Rock och ha det kul. Kanske cykla en sväng efter att insett att min röda kjol som jag inte haft på mig sen jag kom hit satt som ett ålaskinn! Ett second skin, but in a bad way. Bryr mig inte jättemycket, men det är synd på en snygg kjol liksom.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards