Alla inlägg den 10 april 2009

Av Elin - 10 april 2009 23:32

Fortfarande inget minnskort hittat. Jag krop runt i hela huset och altanen med en ficklampa - hittade en bla strumpa, massa spindelvav, 75 cent och 3 uno-kort men inget minneskort. Till slut blev jag irrationell och desperat och tankte att nagon kanske av misstag lagt det i var tvattkorg? Icke. Bland mina byxor? Nej. I min necessar? No. Bland kastrullerna. Nejnejnej. Jag vet, jag kan lika garna kopa ett nytt, men onodiga utgifter ar INTE valkomna hos min planbok! Dock upptackte jag att det ar ganska roligt att leta efter saker med ficklampa utomhus, sarskilt i buskarna.

Av Elin - 10 april 2009 23:17

Det ar intressant att man aven som student - alltsa utan 8-17 jobb och med flexibel tid - blir lika glad over att det ar fredag som alla som ar hart arbetande.


Anyway. Studier igar och sen hem for att titta lite "Californication" och byta om. Jag och Elin var bjudna pa Passover dinner hemma hos Marni. Passover ar en judisk hogtid...eh...nagot med att judarna lamnade Egypten? Jag fick med mig en liten info-bok hem, borde kanske lasa pa iallafall. Marni ar som en riktigt liten Marta Stewart och vi satt pa balkongen och at kalkon, kyckling soppa med liksom frikadeller i som hette nagot speciellt, och en massa annat gott. Man far inte ata nagot med mjol under den har hogtiden, men vem har nagonsin behovt det? Eller det ar ju mjol i pasta val? Iallafall. Vi fick aven nagon slags hart brod som skulle symbolisera att de fick sticka sa fort att brodet inte hann jasa, "bitter herbs", agg for att symbolisera fruktbarhet, saltvatten som symboliserar tararna och nagon slags ben som skulle paminna om grisblodet de malade pa sina dorrar for att lura faraon att de redan offrat sin aldsta son. Vi sjong aven nan sang som gick "daj, daj, daj" typ. Ok, jag ar inte sa bra pa att forklara, men kul hade vi iallafall och pa sedvanligt maner kom polisen vid 10-tiden sa att 10 personer under en middag inte skulle fora for mycket liv. Suck. Grannarna i det har landet pallar tydligen inte masa sig ur soffan till lagenheten bredvid for att be en sanka volymen - de ringer helt enkelt polisen. Jag fick hora sa manga skrackexempel pa polisvasendet i San Diego igar - korrupta och helt vansinniga. Jag kommer aldrig ha ett gott oga till poliser.

Nu ar jag pa campus och ska lasa en bok om Silicon Valley, men den ar sa lang och tradig. Ikvall drar vi till Scrips Pier, dar graduate studenterna och professorerna dricker ol for 1 dollar och umgas vid havet. Vi ar varken graduate studenter eller professorer, men det ar det inget som vet. Pa sedvanligt californskt maner borjar det klockan 17, sa att alla kan lagga sig i tid en fredagkvall for att kunna ga upp klockan 7 nasta morgon och jogga eller nat. Det finns INGEN dekadens i den har staten! Inte ens chans att du kan ta det lugnt, ata en sen och lang middag, umgas, ga ut sent och dansa och aka hem nar solen gar upp och masarna skranar. Har ar det tidigt som galler. Skulle du ga ut senare an midnatt kommer val polisen och tar dig eller nat. Ingenting forvanar mig langre.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards