Alla inlägg den 4 april 2009

Av Elin - 4 april 2009 16:59

San Diego är så bra, det spelar ingen roll att man har gjort turistgrejerna en gång - det är alltid lika kul att göra dom igen. Alex har sin kompis Louise på besök och jag hängde på - jag hänger alltid på! Först en liten visning av campus i solskenet. Jag hann även köpa och sälja kurslitteratur och vi beklagade oss även bokaffärens bristande moral. De säljer använda böcker till dig för typ 25 dollar och sen köper de tillbaka dem för 5. En trevlig liten vinst för dom där, men jag bli sur.

ANYWAY! Sen åkte vi till Blacks Beach, känt för sina vågor, och körde "of-road" med jeepen vilket inte var helt pleasent. Efter det blev det favvostället "El Pescador" dör välklädda (som kevin rowland) och vackra unga fiskare grillar dagens fångst till dig på bröd. Bland annat kan man äta haj vilket svennen i mig tycker är extremt spännnade.) Vi köpte med oss och åkte till La Jolla coves och tittade på sälar och body surfare.

Nästa stopp var Museum och Modern Art i La Jolla där vår vän Jia gav oss en privat tur och jag förälskade mig i en installation som helt enkelt var en gul trädgårdsslang på marken i museets park.

Vidare till Ocean beach för att bättre på min hästsko (det gör ont att tatuera i en oläkt tatuering - lite som att sticka en nål i ett sår. Men jag är tuffast i stan.), promenera på piren och äta donuts. Donuts är min drog och min gud.

På kvällen kom det över lite folk och vi grillade och tryckte i oss kött och alla var snälla och lät mig få deras fettbitar och visst är det svårt att förstå att jag en gång i tiden var vegetarian?

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards