Alla inlägg den 14 april 2009

Av Elin - 14 april 2009 21:33

Last under "Lights & Sirens" i universitets tidning The Guardian:


1 am. Drunk in Public

A slightly intoxicated female was seen getting off the bus.  Arrested.


WTF? Hur ska man kunna komma hem fran baren eller whatever om man inte far ta bussen lite dragen? Vill snutarna att man ska satta sig i bilen och kora eller? Hata.


9.47 pm. Suspicious person

A white male wearing a wide-brimmed hat and carrying a notepad was seen  at the Central Mesa apartments.


Ja, visst ar det obehagligt med man i vidbrattade hattar!


3.48 pm. Hazard situation

A frozen nitrogen tank was found at mayer Hall.


Huh?


Ingen ska komma och saga att det inte hander nagot spannande pa vart campus. Snutarna verkar vara busy.


For ovrigt ar jag pa battre humor idag. Ingen glitterpinne an, men jag har borjat prata igen. Igar utfodrades jag med sparris och lax och blev lite gladare och nu ska jag pa en forelasning om hur musikrecensenter kritiserar hiphop olika beroende pa var den kommer fran.  Cool man.

Av Elin - 14 april 2009 02:49

Idag ar ingen bra dag. Idag ar en san dag dar jag inte har nan lust att prata med nagon eller le och det blir bara varre av att jag sa innerligt vet att det inte finns nagon rationell anledning for mig att vara dyster. Men vissa dagar ar det sa, jag vaknar sadan, och inget hjalper, det kloser inombords anda. Jag vet ju iallfall att jag kommer vakna snart och vara mig sjalv igen.

Av Elin - 14 april 2009 02:35

Tar vi ett genomdrag av helgen pa det?

I fredags var det ju "vuxen-ol" (aka graduate studenter och professorer) pa Scrips och efter det akte vi hem till oss och gjorde carbonara och det regnade! Sen drog vi ivag en svang pa en avskedsfest for en italienare, men dar var BARA italienska man som pratade hogt och ljudligt om nagot som ingen forrutom Giorgio forstod sa vi drog oss hemat ganska tidigt. 

Lordag dag var inget speciellt. Jag borde plugga, men laste hellre skonlitterart. Saklart. Tog mig en liten extreme bicycling-tur och var en liten daredevil som korde fran hoga trottoarkanter och i hogt gras och sand. Jag ar sa sportig. Cyklade sa fort pa boardwalken att jag var radd att jag skulle bryta mot hastighetsgransen pa 8 mph och bli tagen av polisen, och lugnade mig darfor.

Pa kvallen var vi bjudna pa italiensk paskmiddag hemma hos Giorgio och Yassin och det blev sparris och kronartskockor och lamm och glass och gottigt. Tanken var att vi skulle dra ner pa artfestivalen i North Park men sa blev det icke. Sallskapet ville aka hemat, men jag kande mig ung och sugen pa nat kul vilket resulterade i att jag spenderade natten fram till klockan 7 pa morgonen med att spela beerpong. Eftersom jag var sa fantastiskt begavad i denna sport (jo, det ar sant) behovde jag heller inte dricka nagon ol och madde prima efter 3 timmars somn pa sondagmorgonen.

Vilade lite och korde sen upp till Aliso Viejo och Calles och Nicoles paskmiddag. Harligt och glatt umgange, stralande sol och Nicole hade gjort wallenbergare, potatismos, lingonsylt och brunsas och jag nastan grat sa gott var det. Vill verkligen inte vara en sann svenne som aker till Ikea och koper kottbullar och typ gardschips sa fort man varit borta fran Sverige i over 2 veckor, men kott, potatis och brunsas ar ju saaa gott. Lite som stekt flask liksom.  Sen blev det poker och singstar. Jag skulle kunna sjunga singstar varje vaken sekund i mitt liv och anda inte trottna. Sjalvfortroendet fick sig en liten torn nar Calle slog mig i 2 utav 3 dueller, men aterfanns senare pa kvallen nar jag slog honom i beerpong, fast med tomma glas.

Till slut var det bara jag, Nicole, Calle och Ingo kvar och vi slocknade ganska fort i soffan. Ingo forbarmade sig over mig och sov i mina knavack, vilket fick mig att sakna Tage.

Imorse korde jag ner till San Diego igen och sitter nu pa campus.  Har sa mycket att lasa att det ar lite som ett skamt. Det ar ganska overvadligande, sa jag foredrar att tanka tillbaka pa helgen och leva i det forflutna.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards