Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Elin - 11 februari 2009 03:03

Jag kanner en stark dragning mot Alexandra Kollontaj, men kanner samtidigt att det kanske att dags att lamna Sovjetunionen bakom mig.


Egentligen vill jag bara lara mig ryska. Det ar det vackraste sprak jag vet.

Av Elin - 11 februari 2009 02:49

Jag gar igenom konstiga faser dar jag blir sjukt intresserad och fascinerad av vissa omraden. Det borjade med Sovjetunionen och jag ville bara lasa om Stalin och Lenin och hur det var att bo dar under den tiden. Darefter var det Franco och spanska inbordeskriget. Sen sag jag dokumentaren "Enron - The smartest guys in the room" och kunde inte sluta tanka pa Enron-skandalen. Mitt senaste ar dock ett steg tillbaka rent intellektuellt, namligen "Twilight" - bade bockerna och filmen och jag tycker det ar sjukt spannande med vampyrer. Typ 1 ar efter alla andra, men anda.

Vad star nast pa tur?  Funderar pa att lasa "Polpots leende" sa att det kan bli Kambodja. Eller nat med Marie Antoinette. Eller Marie Curie! Fast med tanke pa vilken fas jag befinner mig i just nu kan det lika garna bli filmen "He's just not that into you". Jag far passa mig och valja mina obsessions med omsorg. Forslag?

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards