Direktlänk till inlägg 17 april 2009

It's Friday I'm in love

Av Elin - 17 april 2009 23:34

...med solen och varen och tydligen klyschor ocksa.


Igar var trevligt med gratis bubbel och fish tacos och mac'n'cheese i lyxtappning. Blandad kladsel som vanligt i Calif, dvs. bakatvanda kepsar och shorts jamte snubbar med smokingjacka. 

Tyvarr satte ett storigt "rockband" igang och spelade redan vid 8 vilket gjorde det omojligt att hora vad nagon annan sa och tog udden av hela lyx-mingel-med-modern-konst-i-solnedgangen-kanslan. Hem till min fru for att tillsammans spendera en timme snokandes pa andra manniskors liv pa facebook. Gott. Sen sedvanlig somning i soffan for att vakna med ett ryck och dreggel over hela axeln runt halv 3 snaret och krypa in till sangen. 


Idag var det buss till skolan och forutom att det tar over 1 timme dorr till dorr sa gick det utmarkt och jag guidade tacksamma hollandska turister och kande mig falsk som inte berattade att jag ocksa ar typ turist.


Dagens goda nyhet 1: Jag provade att springa idag for forsta gangen igen efter benhinneinflammationen och det gick bra. Detta ar aven forsta gangen i mitt liv som jag har en skada orsakad av sport eller rorelse av nagot slag och jag berattar garna for ALLA att jag har "shin splints". Marine boy fick for sig att jag hade stressfrakturer och borjade sla i stora lakarboken och menade att mina ben nar som helst kunde "snap like a twig"! Jag blev radd men trodde inte pa det innerst inne.


Dagens goda nyhet 2:Det ar inte bara var bil som ar en orm; Tony mekanikern ar en riktig snok han med! Tydligen hade han inte riktigt gjort ett bra jobb med sin lagning forra gangen sa det var darfor Sugar broke down again. Nu fixar han det (utan kostnad naturligtvis)  och jag och Elin tycker att det inte ar mer an ratt att han betalar for bargningen igar. Det var ju hans fel! Med tanke pa att vi ar aggressiva som tva sma lamm, kan det bli svart, men vi ska forsoka att vara harda pa den punkten. Vi ska iallafall inte betala for oljebytet! (Darmed blev ocksa dagens trakigaste mening utsedd!)


Nu ska jag lasa om platser och har jag tur far jag sen skjuts ner till Scrips Pier dar det ar fredags-olen med de vuxna. Jag har halv om halvt utlovats ett triangeldrama som jag ser fram emot. 

 
 
Ingen bild

thomas

18 april 2009 11:53

Hej Tony den busen hade nog inte dragit at slangen till typ kylaren efter forra reparationen. Men det ar nog ej svart att han far betala bargningen. Sta pa er tjejer, ni ar bast po tuffast i stan Kram Thomas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2009 17:22

This time it´s for real. Jag flyttar tillbaka till bloggagratis.se. Som iofs nu också heter bloggplatsen.se men ni fattar ändå va?   Nu finns jag alltså på   fullrullemedsnulle.bloggplatsen.se   Som vanligt handlar det om mig, och som van...

Av Elin - 6 juli 2009 21:03

Jag lämnar den här bloggen och sticker till:   fullrullemedsnulle.blogspot.com   Come along kids, let´s go to:   fullrullemedsnulle.blogspot.com ...

Av Elin - 6 juli 2009 20:34

   http://open.spotify.com/artist/3oDbviiivRWhXwIE8hxkVV  

Av Elin - 6 juli 2009 20:11

I fell in love with a baby.

Av Elin - 3 juli 2009 20:58

- Gå och gräv ner dig Grand Canyon, Skåne är det vackraste som finns. Platt, precis som jag vill ha det, och med böljande fält. Hjärtat brister på en. - Algblomning gör mig ingenting, jag kan bada i timmar ändå nere i det sydskånska vattnet. Varmt oc...

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards