Alla inlägg under mars 2009

Av Elin - 1 mars 2009 22:56

Den här bilden ser verkligen 80 ut, men jag ville bara bevisa att vi hänger på stranden den här helgen! Och visa att jag stolt bär mina hoods  - Mission Beach - på min behind.


I torsdags var jag och bowlade och piskade de andra med 3 strikes. Det är många mirakel i mitt liv just nu. I fredags var jag ju queen of the waves och sen var det lite pyssel här hemma. Åkte till skolans pub på kvällen och hade det gött. Det var någon slags graduate-kväll, dvs, studenter som faktiskt är över 20. Jag tyckte det var amazing, och skolpuben är hur mysig som helst på kvällen med uteserveringen upplyst av ljusslingor och en kvinna som sjöng blues.

Hemma hos oss var det någon slags ost-och-vin-kväll (aka frosseri) som jag glatt kom hem till. Lite friends från Santa Barbara hade kommit ner hit i helgen för att segla och vi styrde upp en liten spontanutgång downtown, vilket var nice.

I  lördags chillade vi i solen, åkte upp till vackra Mount Soledad och tittade på den fantastiska utsikten. San Diego är verkligen vackert från ovan och det är kul att kunna peka ut sitt hem. Och det är gulligt när allt är så litet, som att gå på Miniland. Numera Äventyrslandet.

på kvällen grillade vi hamburgare och hade lite folk över och jag skojade om när jag lurade i några marines i fredags att jag kunde prata 10 språk. Det räckte med att jag sa en mening på varje språk och dom blev så imponerade att de typ dog. Det är lätt att vara exotiskt om man är svensk och ljuger.

Idag har vi spelat beach volleyboll(eller, jag stod på planen och tittade på när de andra stackarna kastade sig efter bollar som jag egentligen skulle ha tagit) och sen läste jag i solen och var happy go lucky. Nu är det dags att bruka allvar igen och räkna lite matte. Kul. Ska bara ta en liten cykeltur på Kocko Bäng först. Det är enkelt att komma med undanflykter, easy peasy.

Av Elin - 1 mars 2009 22:47

Här på bilden ser ni en ren och fin Suger Paw! I fredags fullgjorde jag äntligen min moderliga plikt (även om det var Alex som typ tvingade mig) och tog Suger Paw till en biltvätt. Hur många vuxenpoäng blir det? Man gjorde det för hand och jag måste säga att det var hur kul som helst. Men det bästa var att skummet man tvättade med var rosa och luktade körsbär! Hur kan man inte älska USA i sådana stunder?


Tittar man noggrant på bilden kan man även se sådana där massagekulor på sätena som Elin tvunget skulle ha. De fastnar i håret och lämnar fula märken på benen, men de är onekligen coola på ett subtilt sätt.


För övrigt så tycker jag att jag är exceptionellt bra på att bli glad över de små sakerna i livet. Jag kanske är en worrier och jag kanske har en tendens att vara negativ och tänka att jag inte duger till så mycket, men att tvätta bilen med rosa skum gjorde mig verkligen glad på riktigt. Jag såg en valp i fredags också och blev barnsligt lycklig. Jag tror det är en av mina bästa sidor EVER.

Av Elin - 1 mars 2009 22:43

Ok, jag har aldrig riktigt förstått det amerikanska college och university systemet, men UCSD är iallafall uppdelat i olika colleges. Mitt är Eleanor Roosevelt och när vi var på basketen fick vi sådana här fina "solfjädrar". I love it!

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards