Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Elin - 8 mars 2009 21:06

I fredags var jag rastlös och en orolig själ. Som tur var kunde Jia ringa några samtal och snart var vi på Stingaree downtown och gottade oss. Hittade även ett ställe som var kombinerat pizzeria/klubb - fantastisk kombination! Jag moonwalkade över hela dansgolvet (tydligen kan jag det ibland...) och hade en av de roligaste utekvällarna på länge! Loved it!

I lördags var jag och Jia ute och körde och plötsligt stod det en vacker blå sammetssoffa längst med väggen med skylten "Free" på. Jia gjorde en u-turn skrikandes om att detta var en "dream come true" och snart hade snälla Aleks hjälpt oss få upp den på taket till hans jeep och Jia hade blivit med soffa. Vi hittade även ett lovely franskt bageri med fantastiska bakelser och bröd dit vi ska återvända någon dag. Igår nöjde vi oss med att glo.  Istället gick vi och käkade fantastiska omeletter på Broken Yolk (min hade potatismos i sig!) och jag kunde inte komma över allt fantastisk man kan göra med potatis!

Vid fyra körde jag och Elin iväg till La Jolla för att möta upp våra surfinstruktörer och surfgrupp för en picknick på stranden. Tyvärr kom polisen och gav mig och Elin böter för att vi hade glas på stranden...suck. Vi var väldigt tillmötesgående, men polisen var svårförtad.  Vet inte hur mycket det blir ännu, förhoppningsvis inte för mycket. Lagar och regler överallt...men solnedgången var vacker med eller utan böter.

Efter lite pizza åkte vi hem för att byta om och körde sen ner downtown för att gå på Casbah där lokala indie-band spelade. Nu vet jag var San Diegos alternativa publik hänger!

Nu är det lovely sunny söndag och jag funderar på att pröva lite surfing eller ta en promenad.


Det bästa som hände i fredags var att Jias kompis hade en polaroidkamera han ville sälja för ett bargainprice som jag nu är stolt ägare till! Bilderna blir så sköna, som om man befinner sig i en solig förort i Californien 1972. Bildbevis finns, men det funkar inte så bra när jag tar en bild av en bild...

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards