Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Elin - 11 mars 2009 18:46

Ok, det har later kanske konstigt, men det finns en lounge med soffor och datorer har pa campus som heter Treelounge, som liksom ar som en tradkoja. Saken ar den att det luktar precis som Sommarlovsmorgon, ni vet det programmet man tittade pa som liten, pa sommaren. Jag antar att det kanske luktar som det gjorde nar man tittade pa det? Jag kan inte forklara det, men det ar liksom fuktigt och ljummet och hav och barrtrad. Ah, jag vet inte! Men varje gang jag gar in har tanker jag pa de blommiga sofforna i Beddinge, pa Hajk, pa Goliat, pa Tippen och pa en lovely lovely barndom.

Av Elin - 11 mars 2009 00:19

Jag upphor aldrig att forundras av hur olik den "normala" studenten har ar ifran den vanliga studenten i Sverige. 99 % av studenterna har kommer direkt ifran High School och har inte gjort nagonting daremellan. De amerikaner som varit i Sverige pa  utbytesar tycker att det som var svarast att vanja sig vad vid att laga sin egen mat och tvatta sin egen tvatt. Har behover man inte ens diska efter sig om man vill; tar med med sig brickan med mat fran kantinen hem sa finns det sma stationer har och var dar man kan lamna sin disk. Eftersom de flesta ar under 21 ar det ocksa lite annorlunda intressen som rader, an i exempelvis Lund.  Pa campus ordnas "Cupcakes and cocoa"-kvallar, "Hur man forlorar en kille pa 10 dagar" gar pa gratisbion och det gar shuttles direkt fran mallen till campus.

I studenttidningen the Guardian kan man lasa om vad som rapporterats pa campus under helgen och i mandags rorde det sig om ett gang studenter som inte ville sluta studsa en basketboll inomhus kl 23 pa kvallen och tva killar som slangt en vattenballong fran en balkong. Ganska sa oskyldig kan man tycka for ett campus med 25000 studenter...

I biblioteket hanger det banderoller som personalen hangt upp med texten "Good luck with finals everyone!" och de funderar nu pa att oppna en frisosalong har sa att studenterna aldrig ska behova lamna campus.

Mitt liv har hade sakert varit valdigt annorlund aom jag valt att bo pa I-House med de andra bytisarna. Jag ar bara inte helt saker pa att det nodvandigtvis hade varit battre. Kanske inte samre heller, men min varld hade varit valdigt valdigt mycket mindre.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards