Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Elin - 16 mars 2009 20:20

Dagens jippi: blev klar med inlamningsuppgiten i natt och kan alltsa antligen borja plugga till tentan ikvall. Lyckades vara typiskt svensk, ifragasatta konsumptionssamhallet samt hylla Targets arbete med miljo i ett, sa jag ar ganska nojd.


Dagens neggo: var pa audition for kursen "Singing for actors" idag och trots att the professor alskade bade Sverige och min rost sa fanns det inte plats for mig pga alla theatre majors. 


Veckans hallelujamoment: efter ekonomitentan pa torsdag ar jag ledig i 10 dagar. Himmelriket ar nara och han har oppnat parleporten och hela kalaset. Tydligen saljer de allting i baren for en dollar pa var kvarterskrog pa torsdagar sa antagligen ar det dar man kan finna oss.


Helgens mest obekvama situation: mannen i kassan pa vart lilla livs var inte alls nojd med min nya harfarg. Kvinnan bakom mig i kon var dock valdigt tillfreds. Den andre snubben som jobbar dar tyckte att det berodde pa och plotsligt stod tre manniskor och diskuterade hogljutt mitt har utan att jag fick en syl i vadret. Jag smet ivag utan att de markte det.


For ovrigt sa marker jag att nyanlanda svennebananer jublar over att dollarn nu ar nere under 9 kronor och tycker att det ar kopkalas och hela baletten. Vi bittra som minns nar den var nere i strax over 6 kronor ar inte lika roade och drommer oss tilbaka till billigare dagar. 

Av Elin - 16 mars 2009 02:20

Om det är 22 grader ute och strålande sol och jag ligger inne med tre tröjor och mössa under ett duntäcke och 2 filtar  och fryser som ett djur- är det OK?

Nej, mina vänner, IT IS NOT! Jag har inte tid att frysa eller vara sjuk. Jag är aldrig sjuk! Vad är det för fjanterier min kropp håller på med. Ganska ofta känner jag att mitt fysiska jag och mitt psykiska jag inte är kompatibla och oftast är det den sistnämnda som inte vill samarbeta.


Snart tänder jag eld på matsalsmöblemanget här i huset för att få upp värmen. Seriously.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards