Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Elin - 19 mars 2009 14:59

Perspektiv på saker och ting var ordet, sa Bull.

Av Elin - 19 mars 2009 06:21

Ok, nu börjar paniken komma krypandes så smått. Jag inser att ekonomitentan är knappt 10 timmar bort och att jag fortfarande inte kan någonting. Varför kan jag inte bara förstå det här? Varför kan jag inte komma ihåg? Varför kan jag komma ihåg namnen på alla Brangelinas barn, men inte detta? VARFÖR KAN JAG BARA INTE VARA MER VUXEN OCH ANSVARSTAGANDE? Och framförallt - varför säger precis alla jag pratar med"Introductions to microeconomics? Jamen, den är ju aslätt. Den läste jag i high school." Shut up liksom.


Innan idag var jag lugn och rofylld och hade accepterat mina tillkortakommanden. Men sen föreställde jag mig hur jag sitter på en anställningsintervju och de frågar mig om jag kan någonting om ekonomi överhuvudtaget. Innan hade jag kunnat säga : "jag har inte studerat det, men jag har väldigt lätt för att lära och har inga problem med siffror."  Kanske lite ljug, men ändå. Nu kan de istället titta på mitt betyg härifrån och se att jag är usel usel usel. Och så ger de mig inget jobb, utan depoterar mig till Norge eller något annat uselt land.


OK, fantasin skenar iväg med mig här. Cindy och Larry bjöd på god stek iallafall.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards