Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Elin - 2 juni 2009 03:40

Mum and dad,


den har ar till er. Men forst vill jag bara informera dig, far, om att den aggressiva fageln ar en brewers blackbird, alltsa nagon slags koltrast. Skont att du slipper ga runt och undra nu.


Igar var det mors dag i Sverige och jag var en dalig dotter som inte horde av mig. Men jag lovar att make it up to you nar jag kommer hem mamma!Jag lovar dock att inte gora de torra sma minipajerna Calle, Nicole och Aleksander var tvungna att knappra pa!


Men faktum ar att jag sa ofta tanker pa vilken amazing familj jag har. Jag har traffat sa manga som inte alls kommer overens, eller som t o m direkt ogillar varandra. Jag inte bara gillar min familia valdigt mycket  - vi har dessutom alltid sa roligt ihop och jag ar sa tacksam for allt ni gor for mig!


Tack tack tack, ni ar det finaste jag vet. 

Av Elin - 2 juni 2009 03:26

Presentationen (som jag blev fardig med 5 minuter innan) gick mycket bra sa nu tar jag mig en  liten bloggpaus i pluggandet innan det ar dags att borja svamla om place and space and gender i nasta paper. Jag fick applader av klassen for min engelska efter min redovisning, haha, ibland ar det gott att vara en liten utlanning.


Helgen var mulel och kall, men vad spelar det for roll? Fredagen var ju lugn filmkvall sa jag slog upp korpgluggarna tidigt i lordags och skrev lite. Alskar att plugga med datorn i sangen - kanns som den perfekta blandningen av dekadens och flit.

Sedvanliga cykelturen pafoljde och sen forberedelser for kvallens grillning. Som vanligt bidrog jag inte namntvart till den kulinariska upplevelsen, dock hade jag gjort jellyshots till efterratt sa helt vardelos ar jag inte. Vi spelade beerpong och drog sen till Bar West dar det blev dans. Jag brukar alltid halla mig nere pa dansgolvet men nar jag blev uppbjuden till dans pa en svart skinnsoffa kunde jag inte tacka nej.  Gogodansare ar dock inte for mig, det var ju skittrakigt dar uppe helt ensam.


I sondags gick jag upp for att laga lite mat till Calles utlovade fodelsedagpicnic.  Jag har ju alltid varit bortskamd med utmarkta kockar i min narhet - forst mor och sen Par - och harju aldrig riktigt lart mig men Calle och Nicole var snalla och at med god min.

Men forst - Seaworld! Det var fantastiskt! Vi klappade stingrockor och enorma jattehastar. Vi akte simulerad helikopterfard, sag alla djurshower, at popcorn och nagon slags lustig glass och skrattade at pingvinerna och alla fula hattar som saldes. Mina absoluta favoriter var dock uttrarna som var sa gulliga att man ville do och de vackra vita valarna. 

Efter detta aventyr packade vi in picnicprylarna i Patsy och akte upp till Mount Soledad. Det blev morkt men vi hade med oss stearinljus och San Diego var sa vackert uppifran. En perfekt avslutning pa helgen med de jag tycker mest om!

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards