Alla inlägg under januari 2009

Av Elin - 27 januari 2009 08:07

Vilken lovely helg.

Fredagen var det chilledill som gällde. Men på lördagen blev det åka av! Dagen började tidigt med bagelfrukost i hamnen och sen var det WHALE WATCHING 4 LIFE! Yes, det var valsafari på gång. Vi hade tur och fick se en massa fina gråvalar, bland annat två stycken som var mating vilket såklart var extra spännande. Gulligast var dock gänget med delfiner och sjölejon som hoppade tillsammans bredvid båten. Finns det något gulligare än när djur liksom interagerar över rasgränserna eller vad man ska säga? Att dom är kompisar fast dom inte är samma art. Jag dör. Tyvärr blev det inga bra bilder på valarna, dom är snabba för att vara så stora och ärligt talat var det mest deras stjärtfenor vi såg. På väg tillbaka såg vi två feta sjölejon som låg och solade sig på bryggan. Jag dog igen.

På kvällen var det dags för födelsedagsfest för Elin och Giorgio här på Brighton Court. Det är intressant att ha fest i en stad där man inte känner så många, man bjuder liksom alla man någonsin träffat. Trevligt var det iallafall, vi hade riktig DJ och en arty party filmprojicering på väggen. Sen bar det ut i Northpark för lite dans.

På söndagen piskade jag och Calle, som kommit ner för festen, först Aleksander i kubb på stranden. tilläggas bör att jag även piskade Aleksander på lördagen och eftersom de flesta vet hur osportig jag är kanske ni kan inse hur dålig Aleksander var?

Efter det brunch, cykling på stranden och lek i spelhallen här borta i Mission. Jag blev biten av speljävulen (när man vinner får man små biljetter som man sen kan byta mot onödiga fantastiska prylar som nyckelringar och sådana små monster man sätter på fingret. Äntligen en valuta jag kan relatera till!)

Kvällen avslutades med hemmagjord kinesisk middag och Taboo hemma hos en vän. Such a lovely weekend.

Av Elin - 27 januari 2009 08:02

Så här gör man kids.

1. Man går till yoghurtland där man självfår spritsa ut sin yoghurt(SÅÅÅ kul!). Man väljer inte den fettfria mangosorten eller nåt sånt, utan cheesecake eller cookies and cream rekommenderas.

2. Man häller på gummibears.(Inte jordgubbar och sånt.)

3. Man häller på nonstop. (Inte organiska nötter.)

4. Man häller på marschmallow bitar. (Inte riven cocos.)

5. Man dränker alltihopa i kolasås.

 Och sen lever man lycklig i alla sina dagar. Tänk om jag bara hade vetat att det var så enkelt förut.

Av Elin - 24 januari 2009 23:05

Everything´s bigger in America!

Av Elin - 24 januari 2009 06:15

Man kanske kan tycka att en 23-åring som sitter och drömmer om hus är en tant. Det är OK, jag måste inte bevisa någonting. Jag drack iallafall en öl när jag skrev inlägget så jag försöker åtminstone att act my age. 

Av Elin - 24 januari 2009 05:58

Nu mina vänner är det dags för lite klassisk husporr. Jag vet att Päran kommer att uppskatta det lika mycket som jag. Husen är sådana som jag helt enkelt ska bo i. Som en liten luring har jag även slängt in huset jag faktiskt bor i. Gissa vilket! Jag har även slängt in ett fyrhus, som man kanske inte ser så mycket av men där man kan sitta och titta på valarna upp i sitt lilla torn. Lovely indeed. En del skulle kanske tycka att husen är lite stora, men som sann amerikan känner jag "the bigger the better". Jag ska ju även få plats med familj och syskonbarn,westies, schnauzrar, ponnys, hönor, makar och egna barn. En riktig Astrid Lindgren saga. Jag som inte ens gillar Astrid. BUT I DO LIKE HOUSES! Ge mig ge mig ge mig!

Av Elin - 23 januari 2009 23:58

For det forsta sa vinner jag typ SM just nu i antal inlagg. Nyhetens behag antar jag.

For det andra sa angrar jag att jag valde bloggagratis.se(forlat, jag hoppas att de inte laser detta) for det blir sa fult! Man kan inte gora nagot kul ju! Men nu ar min blogg sa forankarad att jag inte kan byta, haha!

Av Elin - 23 januari 2009 23:39

Nagon hade skrivit pa dorren till toaletten har pa skolbiblioteket.


"One word of human kindness and I'm gobsmacked. It so rarely happens that I had to sit down and catch my breath"


So himla sad. Och tonarsangesten verkar inte ens ta slut pa universitetet. 

Av Elin - 23 januari 2009 22:08

Insag precis att det inte finns nagot mer svenne-banan an att ha en egen blogg. Oh no.

Presentation

Omröstning

Ar Elin bast?
 Ja
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards